DİĞER
“Tamiri Mümkün konser filmine protez hafızalar bakış açısıyla yaklaştığımızda, filmin farklı yerlerde yaşayan, konsere ilişkin farklı deneyimleri olan insanlar arasında dijital teknolojiyle kolektif bir geçmiş yarattığını hissederiz. Bu kolektif geçmişin uzun zamandır içinden geçtiğimiz dar zamanlarda terapötik bir yanı da vardır elbette.”
"Sahlins’in temel argümanı basit ancak ilk bakışta mantığa aykırıydı: Avcı-toplayıcılar (ya da toplayıcılar) sömürgeci güçler tarafından marjinal ortamlara sürüklenmeden önce sürekli bir ölüm kalım mücadelesi içinde değillerdi. Tam aksine, ihtiyaçlarını tarım ve sanayi toplumlarındaki insanlardan çok daha az çalışarak karşılıyorlardı, bu da onlara arzu ettikleri gibi kullanacakları daha çok vakit bırakıyordu."
"Her oyunun kendi seçtiği çerçeveleri vardır, elbette birçok durum kadrajın dışında kalır, oyuncular bu çerçevelerin içinde, sahte özgürlüklerle saatler geçirirler. İnsana kendini unutturan bir imgeler dünyası, bizi atmosferin içinde tutan müzikler bu kısmi felç hissini yoğunlaştırır. Düşmanları yok edersiniz, engellerin üzerinden atlarsınız, kaybedersiniz, iki canınız daha vardır."
David Mikics, the editor of Bloom's last book "The American Canon," answered K24’s questions about Bloom’s legacy and posthumous publications
Erkek ülkesini, dünyayı, insanlığı, kendinden ve ailesinden büyük herhangi bir şeyi kurtarmak, başka kimsenin çözemeyeceği bir sorunu çözmek, başka kimsenin keşfedemeyeceği şeyi keşfetmek için evini terk etmek, canını tehlikeye atmak zorunda hisseder kendini. Eşi, sevgilisi, sevdiği kadın ise bu ihtiyacı anlayamaz
Ezici bir çoğunluğa nasip olmayacak uzunlukta, üstelik arzu ettiği gibi, çok büyük başarılarla dolu bir ömür yaşadı Halil İnalcık, ama “Âlimin ölümü, âlemin ölümü” denilmiş vaktiyle
The late Halil İnalcık's major contributions to the study of the Ottoman Empire helped ensure that the empire took its place on the shelves of world history...
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık